Apex-Bike

Proběhlé
1000mil Trans Czecho-Slovakia

Nazbrojili svá kola, neboť 1600 km bude prověrka nejen lidí ale i materiálu. Organizátorem a otcem tohoto podniku není nikdo jiný než český dobrodruh a vyznavač extrémní cyklistiky Jan Kopka. Startuje se 3.července ve 14.00.
O cestě našich cyklistů vás budeme pravidelně informovat tak,jak budou chodit zprávy od jednotlivých účastníků. Pro Zdendu a Filipa je zde obrovská výzva (jak už to k těmto dvěma měřičům kodiaka patří) a to pozvánka na sobotu odpoledne 9.7.2011 na svatbu svého velmi dobrého dlouholetého kamaráda, cyklisty tělem i duší - Ivana Rybaříka. Dnes 8.7. je jasný, že svatbu kamaráda Ivana stihnout nešlo. Ale i tak jsou všichni,kdo ještě jedou dost dobrý a skuteční dobrodruzi.

Borci z GS Cyklo Teamu a i zástupci APEX-BIKE Teamu se již perou s trasou a počasím této extrémní cyklistické české lahůdky napříč bývalým Československem. Podle došlých zpráv jde skutečně o velmi těžký závod a jen ti nejodolnější vydrží. A mezi těmi jsou zatím naši závodníci. Držte jim palce. Zdenda Tomeček se Zdendou Křížem pořád v čele.

Zdenda Kříž a Zdenda Tomeček vítězi na 1000 mil!
Filip dnes 13.7. v 13.13h v CÍLI jako 6 závodník se 4 nejlepším časem.

Filip Ryjáček (kolo PELLS carbon), Zdenda Tomeček (kolo SPECIALIZED carbon), Lukáš Codl (kolo GHOST carbon), Milan (kolo GALAXY dural)a Tomáš (kolo GHOST carbon) Matějčkovi.......

Atuální denní hlášení závodníků najdete níže (SMS od našich borců tak jak je dostávám):

3.7. -Ahoj,dnes 70km v dešti a 10 st.Víc nešlo,je to masakr,spíme v tělocvičně.ahoj Filip,Lukáš,Tomáš,Milan.Hrozně zima,všechno mokré

4.7. - Dnes 200 km a spíme venku.Zdenda jede s Křížem první a maji asi 400 km.Včera dali v dešti do 3:30 v noci 200 km. je to masakr.

5.7. - Ahoj, sehnali jsme s Lukášem bydlení v Pribilině,teplá sprcha,sušíme a jdem spát.Jsem 10km před Italama,dnes jsme je předjeli.Chybí nám destičky.Moc náročný terén,bláto,tlačení.Zdenda musel taky shánět destičky tak mu Kříž poodjel. 70 Z. Kříž, 21 Tomeček (?Turie): jsme 22km od CP 1. Už se tam po 16 ti hod. v sedle moc těšíme. V půl šestý ráno nám v Tatrách hopli pod kola 2 medvědi, ale byli z toho vykuleni víc jak my, tak zdrhli do lesa. Ahoj.
Zdenda. Ahoj bajkeři v 22h jsme překročili hranice,vypili 5 piv a spíme do 6h. Včera jsme potkali losici,lišku,dnes dva medvědy.120 km před ČR mi GPS ukazovala jinou trasu.

6.7. - Filip telefonicky: 11.20h Jedeme od 6.00h najeli jsme(natlačili) 40km, je to vysokohrská turistika,leje,jsem úplně durch. na tachometrech máme 460km oproti oficiálně udávaným 362km. Je to horší než jsme čakali.Nechápu jak ti dva ve předu to dělaj.
Tomáš Matějček telefonicky:1 5.00h - bohužel musím kvůli silným bolestem achylovek(nejspíš zánět) vzdát.Nejde to vydržet.Už sedím v autě na cestě domu.Je to velmi náročné,nedovedli jsme si to představit. Stařík(Milan Matějček) jede dál.Našel si parťáky, tak pokračuje. V hlášení je napsaný jako,že skončil.Necháme se překvapit jestli se večer přihlásí na kontrole. Držíme Milanovi palce.
Filip,Lukáš - nastydlý achylovky a kolena,mokro a zima.Bloudili jsme. Nemáme destičky do brzd.Do kopců nešla kola ani tlačit natož být v sedle.Odpočíváme v Podhradi.
Milan Matějček : Jedu dál. Údaj o odstoupení ze závodu na netu opraven. Číslo 23 ještě žije.

7.7.- Filip+Lukáš telefononicky 14.50- jsme na CP1
Filip+ Lukáš telefonicky 22.00 - do teď jsme jeli, nectěli jsme spát v lese.Včera sežral medvěd chlápkovi tretry.Upadá nám trochu morálka,hlevně když se musí tlačit.Je to velmi náročný,bolí achylovka. Zdendu taky.Rozhodujem se co dál.Dneska 155km v těžkym terénu.Všude bláto.
Tomáš Matějček osobně - už jsem byl v práci a to je paráda,to je pohoda. Závod je náročný na fyzičku,přípravu a nejvíc asi na psychyku.Myslím,že jsem rozumně zhodnotil svoje šance a větší zranění si nemohu dovolit.Achylovky mne nepustili dál.

8.7.- Filip + Lukáš telefonicky 20.20h - sehnali jsme spaní,jdem odpočívat.Dneska lepší počasí,ale opět bláto a tlačení.Dneska je lepší nálada i když jsme velmi unavený.Do 500mil nám zbývá asi 170km.Ty chceme zítra dát. Pak se uvidí co dál.Lukáš je lepší než já,když se jede.Špatně ale snáší když se musí tlačit. Je to náročný na psychyku a tělo dostává zabrat víc než chce.Jinak jsme dneska docela v pohodě.Potřebovali bychom teplo. Včera jsem trochu nadával na organizátory tak mi asi neotiskli večerní hlášení.Jsme v Týně ned Bečvou.
Zdenda Tomeček telefonicky 20.30 - jsme v Adršpachu.Všechno jsem zahodil,mám jen spacák a pláštěnku.Jedu na lehko,už mne ty bágly štvali. Ještě makáš? Já už piju pivko a jdu odpočívat.Zítra chceme v Liberci bráchovi Z.Křízě na svatbu,tak máme co dělat.Jsme unavený ale teď si to se Zdendou užíváme.Hlavně ty sjezdy.Zdenda už taky nic neveze.Vodu a spacák a peněženku.Budu potřebovat důkladný servis na kolo.Je to pěknej mazec.
Milan Matějček - dneska se neozval,ale na kontrolu se přihlásil,tak že jede ,čerstvej šedesátník.Proslýchá se že jeho cílem bude 500 mil.To jestli dá, je sakra dost dobrej.Zlobí ho prý navigace,často bloudí. Kilometrů bude mít najeto asi mnohem víc než má mít.Držte mu palce.Já ho obdivuju. Podmínky jsou velmi těžké.S jízdou na kole to nemá v podstatě nic společnýho.

9.7.- Zdenda - jsme na svatbe v Liberci.Dal jsem si pivo a kofolu a už usínám.Konec plánujem s Křížem na pondělí.Snad vše klapne.
Filip + Lukáš - jsme na 500 mílích.Spíme tady.Ráno uvidíme co dál.
Milan Matějček - spim u lidí co se zrovna vrátili z Jižních Čech z cyklodovolený.Pokračuju dál.

10.7. - Filip telefonicky 12.30h - rozhodovali jsme se co dál.Nakonec jsem se rozhodl pokračovat co to jen půjde.Jsem unaven,ale pokusím se dojet co nejdál - snad do cíle.Kluci plánují tam být v pondělí.To bych mohlo být na CP3.Lukáš končí na 500 mílích.Výborný výkon,klobouk dolu před jeho výkonem.Jel moc dobře.
Filip telefonicky 22.20h - nšel jsem bezva bydlení.Jsem umytej,dostal jsem najíst,no prostě paráda.Budu se snažit dojet ty dva předemnou.Dneska už jsem je předjel a najen je.Navlýkal jsem je jako korálky,ale pak jsem zabloudil v Polsku a hned 2h ztráta.byl jsem nešťastnej.Španá mapa, v navigaci bez polský mapy a nikdo mi tu nerozumí.No situace na draka.Jdu spát.Ve 4.00h vstávám,abych nejdýl v 5.00h vyjel.Když nebude mega liják.K něčemu se tu schyluje.
Lukáš Codl telefonicky 15.00h - jsem už na cestě domů. Zhodnotil jsem to zdravým rozumem - končím na 500 mílích.Jsem nesmírně unaven, bolí achylovka.Bylo to nesmírně těžký.Nic těžšího jsem zatím nejel.Je to prověrka morálky a fyzičky.
Lukáš svým výkonem velice překvapil a dokázal něco o čem se spoustě bikerů ani nezdá. Jeho umístnění na trati 500 mil (800 km v těžkém horském terénu za jakého koliv počasí nonstop bez zázemí a možnosti cizí pomoci)bude víc jak pěkné. 4.místo celkově za trojicí Italů a 1.místo ve své kategori. Jen pro zajímavost na Italy ztrácel pouhé 3h 40min. Jeho celkový čas zní : 6 dnů 4 hod 5 min. Tachometr mu ukazuje něco přes 1100km. Gratulujeme k bezvadnému výkonu.
Milan Matějček 18.02h - až zaplatim v hospodě ještě dneska kousek pokračuju.Ujeto 691km(oficiálních) Zdenda - 19.00h - zrovna se cpeme.Jsme moc unavený ale ještě chceme dneska něco ujet,aby nám do cíle zítra zbylo co nejmíň.Teď nám zbývá 200km a to se nám už zdá strašně moc.

11.7. - Filip telefonicky - 12.00h jsem v Peci a pokračuju dál.Mám najeto 80km a nastoupáno 2000m.Budu se snažit ujet co nejvíc.
Zdenda - stoupáme na Klínovec na palačinky. Do cíle máme 100Km.Lucka pro mne už jede. Počítám,že do devíti jsem tam.
Filip 15.15 opouštím mnou vyjedený Harrachov a stoupám na Jizeru.
Filip 19.40 - opouštím CP3 a jdu hledat spaní,jídlo a sprchu.Pokusím se u známých.Podkal jsem se s Karlem.Dost mi to pomohlo.Ráno na převoz a pak pojedu co to půjde směrem k cíli.

12.7. - Filip telefonicky - 17.00h Jsem na Cínovci a cpu se polívkou. Mám cca 210 do cíle.Pojedu dokud to půjde protože je pěkně a je třeba toho využít.
Filip telefonicky 20.15 - Jsem v Mníšku.U pumpy jsem si nakoupil jídlo a pojedu dokud budu moct. Je teplo a pěkně tak je třeba toho využít. Mám dneska zatim 200 km a ještě něco dám.Jede mi to.Zjisti jak je na tom č.15? Milan Matějček - 20.20h - jsem v cíli 500mil. Z nedostatku času zde končím. NEJSTARŠÍ ÚČASTNÍK - Milan Matějček.Co k tomu dodat.Je to stejnej dobrodruh jako ti na špici. Ve svých 60 letech skončil na této trati celkovým 25 místem a 10 místem ve své kategori M2. Blahopřeju a obdivuju. Milan jel 9dnů 3hodiny 15minut a najel oficiálně 890km. Toto číslo bude ale o dost větší díky bloudění,kterému se nikdo navyhnul.

13.7. - Filip sms 5.53h - jsem na Klínovci.Jel jsem celou noc a mám již 280km.Do cíle ještě 88km. Již jsem vyřízenej ale už to snad dám.
Filip telefonicky 14.00 - JSEM V CÍLI. Do cíle jsem dorazil v 13.13h, jel jsem 9dní 23hodin. Ujel jsem v těžkém terénu 1750km a nastoupal 37 500 výškových metrů. Jsem 6 závodníkem co dojel do cíle závodu na 1000 mil. Na konci jsem jel i celou noc a dal jsem 375 km v kuse. Jsem hrozně unavený a zničený. Díky za povzbuzování. Díky Filip.

Že je dobrej jsem věděl, ale že chodim do práce s Betmenem jsem netušil. (Miloš)

Filip V CÍLI se 4 nejlepším časem, jinak 6 závodník, který projel cílem 1000 mil. NESKUTEČNÝ VÝKON.

Oba Zdendové jsou společně v cíli jako vítězové!
Jsou to frajeři - gratulujeme!

Ve čtvrtek 8.12. od 19:00 v Kulíkově kavárně na Tržním náměstí v Táboře se uskutečnila již třetí beseda o tomto náročném závodě. Vám všem, co jste se zúčastnili, děkujeme za zájem o tuto akci.