Apex-Bike

Proběhlé
Korsika 2013 s Apex-Bikem

Fotky z akce

Letos po dohodě padla volba pojezdit trochu na kole ostrov pirátů - Korsiku. Vyrážíme v sobotu 5.10.2013 oběma dodávkama směr italský přístav Livorno, odkud máme zajištěn trajekt na 80 km vzdálenou Korsiku. Já vyjíždím v šesti lidech z Tábora a Filip rovněž v šesti rovnou ze závodů v Brdech. Potkáváme se v neděli 6.10. okolo 5 hodiny ranní v přístavu Livorno. Cesta byla bez problémů, jen  v horách byla místy mlha.

1.den na ostrově – kvůli předpovědi počasí měníme původní plán a přesouváme auty do městečka Solenzara. Zde zakempujem v kempu Eukalyptus. Montujem kola, rozděláváme oheň, pečeme vuřty od Čadilů a načínáme plastový piva o objemu 1,5-2,0 litru.

2.den - K ránu nás budí bouřka a déšť. Nakonec dojde ale na původní plán. Solenzára – Col de Bavela – Zonza – Ospedále – Porto Vecchio. Já a Martina převážíme auta do Porto Vecchia a jedeme trasu v opačném sledu. Po hodině a půl se dostáváme do starobylého Ospedale a zastavuje nás na kopci před přehradou bouřka a déšť. Filip volá, že sedí v Zonze a pro silný déšť nemohou pokračovat. Otáčíme tedy s Martinou a pouštíme se zpět do Porto Vecchia. Pod námi stále svítí slunce. To se ale během několika stovek metrů mění a představa nádherného 20 km sjezdu po suché silnici s turistickými zkratkami bere za své. Mrak byl rychlejší a kroupy nemilosrdné. Hospoda zavřená a nejni se kam schovat. Musím přiznat, že taková zima na kole mi ještě snad nebyla. V kempu zatím neprší a tak stíhám převlečení do suchého a vyjíždím autem do Zonzy pro ostatní. 10 kol, 11 lidí a 1l rumu se souká do Filipovýho WV a vyrážíme. Hodinka cesty ostrými serpentýnami a rum udělal z posádku své. Stavění stanů je zábava.

3.den - opouštíme Porto Vecchio směrem na Sotu – Figar i - santa Luciu a dále zprava okolo přehrady až na N196 a po ní dále do nejjižnějšího města Bonifacia. Do 35 km svítí slunce a je přes 20st. Pak náhlá změna. Deštík se mění v liják a zbývajících 21 km leje, ale je teplo. Přijíždíme do Bonifacia a déšť ustává. Kempujeme a vyrážíme za hradby města na pivo. Po třetí objednávce výborného kaštanového piva Pietra již budíme pozornost a číšník něvěří svým očím, kam pivo mizí. Z vedlejší restaurace padá nabídka, ať se přesuneme k nim na jídlo. Odmítáme, dáváme ještě jednou 10 piv a mizíme.

4.den – volíme přesun auty do Porta. Jen Slávek a Jirka volí kolo na tuto 206km dlouhou trasu. Vyjíždíme cca v 9.00h. Auty nám trvá cesta s 3500 nastoupanými metry 5h. Koupeme se v moři. Voda má pořád 24st, svítí slunce. Kluci přijíždějí do kempu v Portu okolo 20 h večerní. Pro mne nepochopitelné, pro ně výzva. Krom dvou defektů na Slávkově duši jeli bez problémů.

5.den – zůstáváme v Portu. Ráno vyrážíme do Evisy. Toto 24 km vzdálené městečko leží cca 850 mnm. Zde se poštíme po turistické stezce do Spelunky. Kolo se více nese něž jedete,ale je to nádherné místo. Tuším nadávky a tak se snažím co nejvíce jet ale bohužel místy to opravdu nejde. Čekám u mostu a tuším co bude následovat až ostatní dorazí. Nadávají, ale nelinčují. Ještě 2km a jsme na asfaltu do Oty. Ota je staré horské městečko po pravé straně potoka. Jako omluvenku kupuju pivo a sedáme v místní restauraci. Odměnou pěkný sjezd do Porta. Cpeme se rybičkami, abychom mohli odpoledne vyjet 8 km jižne na rudé skály Calenche. V centru přístavu Porto jsou seřazovány staré sportovní vozy a tak je na co dívat. Koná se 15 ročník Rellye la Corse historických vozidel. K vidění jsou Porsche, Renault Alpine, Cobra, Lancia Stratos, Renault 5 Turbo, Volvo a další krasavci.

6.den – opouštíme Porto opět přes Evisu a šlapeme do sedla Col de Verghio 1477 mnm. Počasí přeje a tak šlapu i já. Z 0 do 1477 na 35 km  je pro Miloše pědknej záhul. Ale kamarádi na kopci mrznou a čekaj a tak dolu jedeme společně. Končíme v Lozzi, což je městečko pod nejvyšší horou ostrova Monte Cintem 2706 mnm. V místní restauraci vypijeme zásoby Pietry a jdeme zakempovat.

7.den – dnes byl v plánu výstup na Monte Cinto, ale ráno prší a prší. V 9.00 se vše mění a den je jak vyměněnej. Slunce, teplo (17st) a modrá obloha. Vrchol je ale po raním dešti pod sněhem. Přesto vyrážíme alespoň k chatě v 1650 mnm. Asi 1 km před chatou padá rozhodnutí dobýt vrchol skoro za každou cenu. Mám strach ze změny počasí a časové tísně a tak já a tři další zůstávají. Ostatní berou horu útokem. Ve 14.00h už jsou tak maličcí, že nejsme schopni je bez dalekohledu zaostřit a tak otáčíme do údolí. V 16.00h začínáme připravovat jídlo pro horolezecký tým. Naštěstí  všichni znali svou hranici schopností a tak postupně končili a otáčeli včas k sestupu. Nejvýše se dostal Filip se Slávkem a to do výšky 2620 mnm. Zde už sníh a led byl nad jejich možnosti s vybavením, které u sebe měly. I oni se stihli do tmy dostat do základního tábora a tak bylo vše řádně snězeno a vypito.

8.den- balíme kola, plníme dodávky materiálem, děláme svačiny a vyrážíme do 80 km vzdáleného přístavu. Cestou potkáváme v protisměru autobus. Vyhnout se na úzké cestě nad srázem nám zabírá pár minut času. V přístavu jsme okolo 11.00 h a tak si jdeme prohlídnout místní bleší trh. Docela mazec co jde nabízet k prodeji. Ale patrně každé zboží má jedneho dne svého kupce. Ve 12.00 h se řadíme do fronty a ve 13.30 h opouštíme Korsiku. Končí jedna z vydařených dovolených s bezva kamarády.