Apex-Bike

Proběhlé
2012 Kolem ČR na kole proti směru hodinových ručiček

Milan Žamboch na kole PELLS a Milan Matějíček na kole GALAXY v pondělí 21.5.2012 na startu jejich cykloakce "Kolem ČR na kole".

Fotky z odjezdu jsou zde
Fotky od Matěje jsou zde

Podél hranic proti směru hodinových ručiček a to převážně po cyklostezkách se startem v Táboře. Na státní hranici se chce napojit v okolí Landšhotu, kde se mají setkat z dalšími účastníky ze Slovenska. Trasa je dlouhá přibližně 2500 km a oba cyklisté jí chtějí urazit v termínu od 21.5. do 15.6. 2012.

Milan Matějček absolvoval v roce 2010 sám výlet na Zakarpadskou Rus, kde urazil za cca 14 dnů 2000 km a v roce 2012 se účastnil těžkého závodu na 1000 mil přes Československo kde byl vyhlášen ve svých 60 letech nejstarším přeživším účastníkem závodu.

DEN 1.: Start proběhl podle plánu ve 13.00h u prodejny kol APEX-BIKE v Táboře za účasti několika diváků a fotografa z týdeníku Táborsko. Oba cestovatelé obdrželi na cestu od majitele obchodu Filipa Ryjáčka trička s logem APEX-BIKE a s nápisem odkud oba borci jsou. Samozřejmostí bylo i patřičně vychlazené nealko pivo na doplnění tekutin. Za zmínku stojí, že oběma Milanům je dohromady 121 let. Na cestu se tedy vydali již rozvážní hoši a ne nějací vystrašení mladíčci. První zprávy z mobilních telefonů zní takto: M.Matějček : 17.36h - hotel Nežárka -Prazdroj 12 za 33,- Kč, hotel Peršlak - Bernard 10 za 40,- Kč. Milan Žamboch: 17.37h - Ahoj, jsme na nejsevernějším místě Rakouska-Perslak. Ujeto 70km, sem tam pár kapek. Najíždíme na trasu. Celou cestu jsme jeli proti větru. Žabák.

DEN 2.: 6.32 h Matějček - Probudil jsem se vyhajanej asi 10km za Slavonicema. Tachometr ukazuje 118 km.Kopírování hranic je delší.Žabák ještě chrápe.Ale já jsem v pohodě připravenej dnes přejet Bílé Karpaty. 18.23 h - Máme zpoždění proti plánu.Honěji nás bouřky od jednoho baru k druhýmu.Schováváme se po bufetech a hostincích. Jak se to přežene pojedeme dál. Milan Matějček

DEN 3.: 8.52 h Ahoj, nocleh a sušení na bývalém přechodu ve Valticích, 250 km. Teď snídáme a už od rána vedro. 21.29 h Žabák - trmácíme se po vrcholcích Bílých Karpat.Vedro,vítr proti,koupání v nádrži lučina,medvědi zatim v klidu tak snad dají pokoj i v noci. Včera v okolí nadělaly kroupy velké škody. a vypadá to ,že i dneska bude bouřka.

DEN 4.: 8.17 h - Žabák - Ahoj, protrápili jsme se přes Karpaty a Javorník, máme za sebou 400km.Snídáme v Květné a najíždíme do Beskyd.Je jasno a horko. 11.46 h - Matějček - Sedíme v motorestu Starý Hrozenkov. Máme před sebou vychlazený Perun 12. Užíváme si dovolené. Zdravíme všechny cyklisty, kteří nás sledují.Na hřebenech vál silný vítr,že mne málem srazil do taluty. Při sjezdu do Hrozenkova jsme oba přehřály brzdy tak, že jsme museli čekat chvíli, než zas začaly být funkční.

DEN 5.: Žabák 7.17 h - Ten včerejší vítr nás totálně zničil.Místy se vůbec nedalo jed.Snad to bude dneska lepší. 12.26 h - Obědváme ve Velkých Karlovicích 550km,pořád fouká a už nás to dost sere. Snad to bude lepší od Jablunkova na Ostravsko. Matějček 20.47 - Ahoj kluci. Dnes jsme vyjeli z Pulčína. V Lidečku jsme opravovali. Mazaně jsme se Vyhnuli Makytě ale z Bumbálky to je do Jablůnkova taky na krev. Zítra konečně jedeme na západ a tak se těšíme,že nám vítr konečně pomůže. Jestli přestane foukat,tak jsou bohové snad šílení.

DEN 6.: Žabák 9.57 h - Jsme v Jablůnkově. Včera a dnes ráno to nebyla cyklistika,ale horolezectví s kolem na zádech.Hodně jsme ztratili,tak makáme dál.Teď to bude po silničkách. Telefonicky : lehké problémy s jedním kolem-defekt duše a prasklé lanko od řazení na kole druhém. Pláště KENDA KARMA drží na výbornou i s těžkým nákladem. Žabák po pádu natlučený koleno. Ale jede se prý dál.

DEN 7.: Matějček 15.30 h - Do cíle druhé části do Hřenska máme 710 km. Obě kola, jak PELLS tak GALAXY šlapou bez problémů.

DEN 8.: 9.44 h Žabák - Včera se nám jelo dobře,tak jsme to protáhli dlouho do noci a protože Matěj nemůže v noci spát, nutí mě jezdit už od 5 h. Tak jsme posunuli až k Náchodu.Je hezky ale okolo nás jsou přeháňky.Nám se to zatim vyhýbá jen si prohlížíme duhy. 17.12 h - Motáme se po hranicích kolem Broumova po rozbitých kamenitých cestách směrem k Adršpaským skalám.Moc nám to neubývá neboť Matějovi nestačím v tempu a musí na mne pořád čekat. Taky nás dohnala bouřka,ale nebylo to tak hrozný.

DEN 9.: 19.51 h Žabák - vyjeli jsme z Adršpach skal po hranici kolem Trutnova,Žacléře a přs Pomezní boudy a Malou Úpu sjeli do Pece pod Sněžkou.Tam jsme napravili pitný režim.

DEN 10.: Telefonicky 8.30 h Jsme v půlce cesty, ve Špindlu. Přespali jsme na Výrovce. Sháníme infocentrum pro odeslání fotek.Počasí nám zatím přeje. Matěj 20.30 h - Jsme kousek od Tanvaldu. Dneska se jelo dobře, akorát na Dvoračky jsme šplhali dvakrát.Vyrazili jsme správným směrem, ale po 100m jsme se spletli a přehlédli odbočku.Takže jsme půl hoďky šplhali zpátky.

Žabákovi v jedné vsi z údivu k jeho výkonu vyřezal místí umělec přes noc podobiznu v nadživotní velikosti. Pocta rockkerovi Žabákovi !!!

DEN 11.: Žabák-Jedeme od 5 h.Už jedeme okolo německejch hranic.Jede se moc dobře a hodně z kopce a tak chvátáme,aby jsme nahnali čas na prohlídku okolí Hřenska,protože to tu ani jeden neznáme. 20.15 h - jsme ve Šluknovském výběžku a vypadá to,že zmoknem. Hledáme místo na spaní. Vypadá to na opuštěný seník.

DEN 12.: Matěj 8.12 h - Jsme stále zalezlí v seníku a ven vykukujem jen průzorem ve spacáku. Chčije a chčije. Teď se k tomu přidal nárazový vítr. Snad to rozežene. Ven vylézáme jen díky naší kamarádce prostatě.

DEN 13.: Včera večer nebyl nikde signál a tak posílám zprávu dodatečně. Teď jedeme po hranici pastvinami a občas lesem mimo civilizaci a signál. Právě podjíždíme D8.Jedem v zimních rukavicích a kulichách.Celou noc lilo a okolo 10 h přestalo,ale hned zas začalo,tak jsme jeli až do tří v dešti.Projeli jsme Český Švýcarsko a v Hřensku jsme se v nejnižším místě republiky nechali převést přes Labe na druhou stranu přívozem a teď promočený stoupáme do Krušných hor. Jsme na Děčínském Sněžníku 724 m. Žabák 12.20 h - Zdravíme Chýnovský maraton. Dneska nám to vůbec nejede po tý mokrý trávě a hlíně.Vůbec se neotepluje a je tu prudký ledový boční vítr. Matěj 20.50 h - Dneska jsme si užili zimu v Krušných horách.Pořád jsme přidávali oblečení. Do Tábora nám zbývá cca ujet 744km. Zhruba 670 km na Peršlak, abychom uzavřeli okruh. Zdravim.

DEN 14.: Žabák. 10.00 h- Jsme ve Vejprtech.Od rána drobně prší,ale není taková zima a vítr.Už se těšim na moji suchou postýlku doma. Domu asi 720 km. Žabák 20.15 h- Nakonec je všechno jinak.Od 12 h leje až do teď.Tak jsme dali pauzu na Božím Daru na kafe a půl litru slivovice a za slejváku a v mracích se přesunuli o 40km dál do Stříbrné na chalupu bráchy Matěje. Tady se sušíme a přespíme.Pršet má prý do středy. Když jsme stoupali na Klínovec, tak nám to těžce nandal 73letý Němec, který se v tom počasí jel z Oberwiesenthalu podívat na Klínovec na novou lanovku. Matěj 21.30 h telefonicky - Chci se zeptat jak jste si užili Chýnov? Asi dost pěkně.Volal jsem vám,ale nebrali jste telefony. Pak jsem se dovolal Tomášovi, ale s tím už nebyla kloudná řeč. Předpokládám, že jste pařili do rána. - PŘEDPOKLÁDÁ SPRÁVNĚ !!

DEN 15.: Pondělí 4.6. Žabák 10.36 h- je zataženo,zima ale sucho.Projeli jsme Ašský výběžek a odtud podél hranic desítky km lesama bez civilizace.Je to skoro rovně, jen nahoru adolu. Tady bych nechtěl zabloudit na houbách.Jede se pěkně a tak chvátáme na Šumavu. Chcem to dát do soboty.Večer začalo pršet a tak zalejzáme do lesa. Matěj měnil brzdový destičky na zadním kole.10.57 h -Od večera leje a je zima a sposta vody,bahna,hodně to klouže.Jsme prolitý a promrzlý ale jedeme dál po hranici.Teď jsme v Rozvadově,obědváme a nakupujeme potraviny na další cestu mimo civilizaci. 21.20 h- přestalo pršet ale pořád je kosa.Vzali jsme si chatku v kempu Babylon.Lidi tu choděj v zimních bundách, ale Matěj se jde koupat jen v trenýrkách přes celej kemp.Nechápu to. Není ale sám. Ze sprch jde starší holanďanka jen v lehkým župánaku. Brrrr... jdu spást špinavej.

DEN 16.: Žabák 13.53 h -Vyfotili jsme se u Černého jezera a obědváme v Železné rudě. Je oblačno, sucho a zima.Domu podle GPS 351km.Ještě nakoupíme potravu na zbytek dne, pošlem z infocentra fotky a jedem dál. 20.06h - Od 16h už zase prší a vypadá to na celou noc. Našli jsme levné ubytování,ale dost jsme si zajeli.Zítra to musíme dohnat.

DEN 18.: Žabák 13.36 h čtvrtek - Jsme na Modravě.Matěj měl ráno pád a ohnul kliku u převodníků až do rámu. Zatim se to nepovedlo opravit. Bude muset asi koupit novou.Celý den ztracený. 15.23 h - Odpoledne Matěj sehnal trubku a provizorně to spravil a doháníme ztrátu dál po trati. 20.51 h - Zadupali jsme a na hráz Lipna nám zbývá 10km. Domu asi 230km.

DEN 19.: Žabák 9.37 h - Jsme ve Vyšším Brodě.V noci začalo silně pršet.Teď přestává. 19.07 h - Ctěli jsme v Chlumu u Třeboně stihnout fotbal.Jsme v lese 5km před ním schovaný v odpočívadle pro turisty.Ze všech stran hromy a blesky a padaj provazy vody. Domu asi 85 km.

DEN 20.: KRUH SE UZAVŘEL -PERSLAK. Jedeme domu. Chčije a chčije. V 11.30 h se oba cestovatelé zjevili promočení v místě startu své cesty v prodejně APEX-BIKE TÁBOR. Pivo jim přišlo docela vhod.Jsou plni dojmů a zážitků a to dobrých i těch horších. Únava je znát jak na obou cyklistech,tak materiálu,který jim na cestě sloužil.Roztrhané boty, sjeté brzdy, řetězy, kazety a jiné šrámy na svých kolech. Oba jistě ocení teplou vanu a domácí stravu. Nejlepší odměnou bude domácí suchá postel. Myslím, že si užili parádní dovolenou ,na kterou budou dlouho vzpomínat