Apex-Bike

Proběhlé
Holčičí cyklovýlet aneb není nad společné zážitky

Fotky z akce

Abychom nejezdily pouze kolem táborské věže a po turoveckých pastvinách, rozhodly jsme se Milča, Vlaďka a Linda, že si uděláme takový malý víkendový cyklovýlet na Šumavu, ať si naši miláčci (mám na mysli naše kola) užijí také někde jinde a my samozřejmě s nimi.

Den 1.
Ráno okolo osmé jsme do auta naložily vše potřebné a vyrazily směr Šumava, přesněji směr Kvilda. Počasí se moc netvářilo, v Táboře lilo jak z konve. Ale kdo by se nechal otrávit, že trochu prší. Naopak, alespoň bude v lese pořádné bláto. A bylo. V dobré náladě jsme dorazily na Kvildu a měly ještě trochu času, než převezmeme klíče od apartmánu, hospoda Pekárna nás už zdálky lákala na kafe a něco dobrého k tomu. Kdo na Kvildu jezdí, ví, o čem mluvíme. Poladily jsme oko na skupinku právě přijíždějících cyklistů, hlavně na jejich nádherné silničky a uzavírali sázku, zda si tihle kluci holí nohy. Po chvilce váhaní jsme našly náš internetový apartmán (mimochodem opravdu moc krásný, fotky nelhaly), natěšené se převlékly do týmových dresů a vyrazily na první vyjížďku. Dopadla výborně, najely jsme cca 50 km a viděly i slunce.

Den 2.
Druhý den byl naplánován celodenní výlet. Nejvyšším bodem na této trase byl Poledník. Počasí nám přálo i tentokrát, ani nekáplo. Po krátkém občerstvení v Srní, jsme se vydaly stoupat nahoru k Poledníku. Stezka super, sice do kopce, ale žádné krkolomnosti. Kdybychom byly bývaly věděly, co nás čeká cestou dolů, užívaly bychom si ten výjezd mnohem více. Nahoře jsme udělaly dokumentační foto, snědly všechny tyčky, co jsme měly, protože hospoda byla zavřená, pozdravily se se skupinou 3 tatínků, vlekoucích na kolech nahoru asi 10 dětí ve věku 3-8 let a chystaly se na nádherný sjezd dolů. Na přeplněném rozcestí, padlo to osudné rozhodnutí – všichni jezdí po zelené, my pojedeme touhle zkratkou,(podle mapy nic strašného). Sice je na začátku trochu sníh, ale to projedeme, bude to tady jen nahoře. Místo, aby sněhu ubývalo, bylo ho stále více, vyšlapaná cestička žádná. Po několika kilometrovém pochodu v cca 40 cm jarního sněhu nás už nemůže nic překvapit. Může. Rozvodněný potok, který se nedá objet. Objížďku jsme hledaly fakt důkladně, ale nepodařilo se. Co budeme dělat? Buď se budeme brodit zase tím sněhem nahoru anebo zujeme tretry a vyzkoušíme teplotu vody v potoce. Bylo to těžké rozhodnutí. Ani jedna varianta se mi nelíbila, nevím, jaký vnitřní boj sváděly holky samy se sebou, ale já měla nohy už pořádně zmrzlé z předchozího pochodu a máchat je v 6°C potoce se mi nechtělo. Bohužel, člověk nemůže dělat pokaždé, co chce. Vyhrála varianta č. 2. Pro zahřátí nasadila Milča vražedné tempo a my se řítily 40 km rychlostí do nedaleké Modravy na grog. Cestou jsme potkaly opět tatínky z Poledníku, kteří jeli po té správné zelené, ale našemu tempu nestačil ani jeden. Za odměnu jsme si dopřáli grog v příjemném bufetu na Modravě a vyrazily směrem na Kvildu. Ještě krátká přestávka v Pekárně, seznamovací pivo s kluky na silničkách (někteří měli nohy opravdu oholené) a jde se spát. Najely jsme 80 km a měly spoustu zážitků.

Den 3.
Na neděli jsme měly nachystané překvapení – závody horských kol ve Vimperku. Po prohlédnutí náročné tratě jsme s Vlaďkou usoudily, že bude lepší dělat podporující tým pro naši závodnici, než se přinejmenším sedřít nebo si zlámat všechny kosti. Závod to byl opravdu těžký, viděly jsme několik ošklivých pádů. I přes technickou závadu, Milča ukázala své kvality a dojela 1. v ženách. Moc gratulujeme. Po skončení vyrážíme zpátky do Tábora, výlet končí, návrat do reality. Pokud se chystáte vyrazit na Šumavu, určitě doporučujeme ubytování na Kvildě – penzion na Lapce.