Apex-Bike

Proběhlé
"Babský" tým APEX BIKE na B7 v roce 2013 opět na bedně

Fotky od Kamily P.

Rok se sešel s rokem a je za námi Mistrovství ČR v horském maratonu dvojic, neboli B7.

Jelikož náš „babský“ tým pod názvem APEX BIKE již podruhé stanul na stupních vítězů (v r.2012 – 2.m v kat. hobby a v r.2013 – 3.m v kat. sport) rozhodla jsem se o tom něco napsat.

Pro nezasvěcené. Je to prostě přechod přes 7 vrcholů Beskyd - proto B7. Trasy jsou 2 a to trasa SPORT s 94 km a s převýšením 5430 m a trasa HOBBY s 89 km a převýšením 4930 m, ty mají o jeden kopec méně, s limitem 30hod.

Na letošní ročník B7 jsem si za sebe ze zdravotních důvodů musela najít náhradu, a to Káťu Šedivou se kterou jsem v roce 2012 absolvovala týmový  závod  Lužnice Cup (běh - voda - kolo), takže volba byla jasná, dokonce z ní vypadlo, že už B7 šla v roce 2012 jako já s Ivou Marešů. Takže věděla, do čeho jde a to dokonce dobrovolně…. to já tenkrát nevěděla…

Letos holky Iva s Káťou skončili na parádním 3. místě ve své kategorii  SPORT ženy 40 - 50 let. Zvládli to za 23.08 hod. Celou dobu jsem s holkami byla ve spojení (sloužila jsem zrovna noční) a povzbuzovala. Jak mi psala Iva v SMS "prý jsem jim vlívala krev do žil".

Letos šlo B7 i duo MM : Milan – Žabák a Milan Matějček pod názvem "APEX BIKE dědkové". Kteří trasu Hobby zvládli za 24.34 min. a vybojovali si neuvěřitelné 17. místo ve své kategorii nad 50 let z celkem 57 týmů!!!

Závodu se účastní každý rok na 3000 lidí a letos to byl 4 ročník. Takže docela masovka. Ale  zvládnutá na jedničku s hvězdičkou. Tak bych Vám chtěla přiblížit příběh z minulého roku, jak jsem se vlastně k extrémnímu přechodu Beskyd dostala. Protože jak jsem psala, letošního jsem nemohla zúčastnit. Takže si uvařte kávu nebo čaj, páč  jsem se nakonec docela rozepsala.

Já jsem minulý ročník 2012 absolvovala s Ivou. A to tak, že si mě našla přes Martina a podařilo se jí, přesvědčit mě, se slovy, že je to takový pochod a že už to šla 2x, ale s chlapem, a že by to  chtěla  zkusit s nějakou babou. Takže proběhl telefonát, oslovo dalo slovo, a už stojíme na startu B7. Prakticky se neznáme, takže docela prča, ale máme na to krásných 94 km se seznámit. Ale popořádku. Do Beskyd nás veze Ivči Petr s klukama co se jedou potápět někam ještě o kousek dál, takže nás vyhazují v pátek na náměstí ve Frenštátu pod Radhoštěm a domlouváme se, že nás naberou v neděli odpoledne zase tady. Rozlučka, nezbytná pusa, a už mažeme na registraci. Máme pár hodin čas. Start je v 10 večer z Třince, kam nás zadarmo odveze vlak. Zatím řešíme co s báglama a ještě se někde pořádně našťouchnout. Bágly vyřešeny, ukládáme je do školy, kde byli fakt moc ochotný a vůbec jsme netušili, že tahle akce je tak dokonale zorganizovaná,  dokonce jsme dostali i pytle na mokré věci až dorazíme do cíle a prý tam můžeme i přespat a dostaneme dokonce i snídani!!! Paráda, žďárák jsem si mohla nechat doma. Pak už valíme na vlak. Cesta trvá 2 hod. Každý je tráví po svém. Někdo ještě naspává,  někdo  se cpe,  jako třeba já, mám totiž co dohánět. S Ivou si povídáme co a jak bylo. Protože posledních 14 dní před startem byli dost hektický a né podle našich představ. Ivči  taťka totiž skončil v nemocnici. Takže Iva místo tréninku lítala mezi prací a nemocnicí... no a já pro změnu skončila na „jipce“ s ledvinovou kolikou, takže  taky paráda . Kapačky , bolest jak kr..a. Naštěstí jsem utekla  z Táborské nem. do ČB nemocnice a tam mě dali do kupy. Pana doktora jsem přemluvila, aby mě vzal co nejdříve, že bych potřebovala něco stihnout. To samozřejmě nezabralo, tak jsem musela s pravdou ven. A ejhle, on  pan doktor byl taky sportovec, a to zabralo. Vecpal mě mezi 2 operace se slovy :“že si hold tu kávu pro jednou odpustí “ . Na sále jsem byla necelou třičtvrtě hodinu , vyndali mi kamen no a za 10 dní od operace jsem už stála s Ivčou na startu B7. Sice o 5 kg lehčí, aby taky né ,když vás drží 10 dní na dietě. Ale taky se spoustou pochybností jestli to vůbec ujdu. A Jestli si s Ivou sedneme jak sportovně tak lidsky. No co vám budu povídat, bylo to parádní, s Ivou jsme od té doby parťačky. Sportovně jsme byli vyrovnané, i když jsem ke konci hodně zpomalila a tím pádem jsme přišli, tehdy ještě netušíc, o první místo ve své kategorii.  Já jsem byla tahoun do kopců a Ivča to uměla zase pěkně rozběhnout z kopce. Nebudu vám popisovat co jsme na trase prožili a zažili (to Vám ostatně napoví fotky), na to by mi nestačilo místo, jenom prozradím, že jsme celou trasu prokrafaly  a fakt si to užili a vůbec jsme netušili a ani jsme do toho nešli s tím, že se umístníme. O to bylo pro nás veliké překvapení,  když jsme prošli cílem. A v zápětí mi přišla SMS až z Norska od Miloše, kde zrovna trávil dovču na lovu všelijaké havěti mořské, no a  že jsme došli jako druhé. Samo jsem mu nevěřila, srandičky to je jeho, jenomže v zápětí mi dorazila další SMS tentokrát od Martina a že jako jooo a druhý a že na Lysé hoře, čož je v půlce trati,  jsme byli dokonce jako první z naší kategorie. Paráda, s Ivou tomu nemůžeme uvěřit a tak zkoušíme zjistit u pořadatelů ale prý až ráno budou vědět víc, zatím vědí jen celkové pořadí a to 132místo z 965týmů. Což taky nebylo k zahození. Nastává obrovská satisfakce za to, co jsme prožili za posledních 14 dní, no a jdeme na kutě . Ve škole už je docela plno, ale otevírají třídu po třídě, podle toho jak přibývá lidí. Ráno nás čeká vyhlášení. Dlouhou chvíli nám krátila skupina Buty. Iva se mi svěřuje, že ještě nestála na stupních vítězů před takovým davem, a tak z toho mám docela radost, že to můžu zažít s ní. Vyhlášení bylo parádní,  ještě mi nikdy netleskalo celé náměstí lidí s obří obrazovkou za zády, takovou atmosféru jsem fakt ještě nezažila. Sice popletli pořadí a nás vyhlásili  jako třetí, ale to nám v tu chvíli bylo jedno, protože stát na té tribuně byl opravdový zážitek. Pak už nás nabírají kluci a frčíme domu po naší slavný D1.

Tak takhle jsem to prožívala já minulý rok. Kdo to dočetl až sem tak je fakt dobrej. Mějte se jak chcete vaše Kakamila.

No a ještě nějaká ta statistika na závěr:

Rok  2012 - účastníci Iva Marešová a Kamila Petráková - 2. místo z 16 týmů v naší kategorii Hobby 40-50 let – v čase 21.15 hod.

4. místo ze 72 týmů ze všech žen bez rozdílu věku  a celkově  132 z 965 týmů.

Trasu HOBBY nedokončilo 579 týmů!!! Takže skoro každý druhý tým nedokončil!!!

Rok 2013 – účastníci Iva Marešová a Kateřina Šědivá - 3. místo z 5 ve své  kategorii Sport 40 - 50 let  v čase  23.08 hod.

7. místo z  16 týmů ze všech žen bez rozdílu věku a celkově 196 ze 405 týmů

Z trasy Sport nedokončilo celkem  115 týmů. To znamená  že každý třetí  nedokončil!!!

Rok 2013 - Milan Žamboch a Milan Matějček - 17. Místo z 57 týmů ve svojí kat. Hobby nad 50let v čase 24.34 hod.

238 z 701 týmů ze všech chlapů bez rozdílu věku a celkově z Hobby kat 334 z 1062 týmů a celkem v HOBBY  trase nedokončilo 310týmů.

A samozřejmě nesmím zapomenout na podporu od kluků z Apexu a všech co nám posílali povzbuzující SMS…díky  …K3, Iva a Káťa